onsdag 25 november 2015

mer JULPYSSEL ~ preparing for Christmas

there is translator to the right
ikväll fortsatte jag med lite JULPYSSEL
röjde av ett bord i Orangeriet....
och tog fram plåthink, sax och juteväv

jag virade runt väven och drog ett kraftigt jutesnöre runt..
ja i år har jag köpt en liten gran som är planterad i kruka....
har man tur så överlever den vintern och man kan plantera ute den...
detta är en "Nordmanna"... gillar den sorten :)

och det är väldigt enkelt att bara sätta ner den i en hink :)

på med Stjärnan jag gjorde klar igår ( ni kan se hur jag gjorde den på inläggen innan)

hmm,,,,,,, inte dumt alls.....  ska fortsätta att klä granen imorgon

denna veckan är det ett reportage om mig i Svenska Dagbladet.....

angående att jag har Sveriges största Trädgårdsblogg... lite kul :)
Hoppas ALLA har det fint och får PYSSLA mycket
kram kram 
Håkan

5 kommentarer:

  1. Så vakkert satt sammen, grønt, gull og hvitt!! :) Inspirerende! :) Så fint med et tre på rot, som kanskje kan plantes ut senere.
    Klem fra Lisa

    SvaraRadera
  2. Og gratulerer med flott artikkel! :) Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Ett mycket vackert arrangemang som gör sig ypperligt även utan pynt. ��

    SvaraRadera
  4. Ett mycket vackert arrangemang som gör sig ypperligt även utan pynt. <3

    SvaraRadera
  5. Ledsen att det blev dubbelt men du kan säkert plocka bort den ena. Jag kunde tyvärr inte göra det./ Karin

    SvaraRadera