måndag 15 september 2014

vitt, vitt och vitt ~ really WHITE

ja det mesta är VITT på mitt Orangeri
någon som är förvånad?  :)

i helgen målade jag klart det sista,så nu kan hösten och vintern komma hur mycket den vill
nu är det bara för rosorna att börja klänga upp på den vita pusten....
både lerteglet och den putsade ytan kommer att bli vackrare med åren.. nästan så jag längtar...

men lite färg har jag allt på min fönster...
puts invändigt med.. och målat betonggolv.... blir perfekt att ha växter i snart :)

kan ni se det framför er?
snö utanför och antingen vita eller röda Amaryllisar hela vägen på fönsterkarmen...
jag gillar ju sommaren, men i år längtar jag faktiskt även till den mörka årstiden
titta gärna på inlägget innan med..... på min fina "nya" ljusplåtar i Orangeriet
kramkram
Håkan

6 kommentarer:

  1. Jättefint! Ska bli kul att se bilder på när du fyller detta rum med växter

    SvaraRadera
  2. oj ooj - jeg flytter genast ind om du søker nån logerende :)
    Det är jo galen så vakkert det är - selv utan en enda plante.
    It´s all in the detail....LOVE it Håkan

    SvaraRadera
  3. Kære Håkan

    Jeg kender alt for godt til at have billeder i hovedet og glæde sig som en vanvittig. Men dit orangeri er allerede skønt. Og dejligt anderledes.

    SvaraRadera
  4. Vakkert og romslig! :) Gratulerer med at du er ferdig med å male. Kos deg masse! :)
    Klem Lisa

    SvaraRadera
  5. Vilket fantastiskt vackert orangeri!!!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera