tisdag 23 september 2014

CHALK PAINT

idag började jag på ett nytt målar projekt med CHALK PAINT
denna fantastiska färg som fäster på ALLA underlag utan förbehandling
tänkte måla detta vackra rokoko bord i färgen "Old White"
ni kommer snart få se hur det blir :)

jo ..... många undrar hur jag gör....
här är ett exempel på ett par gamla stolar som ser halvkul ut :)

först så målar jag direkt på underlaget med Chalk Paint .. TVÅ ggr

slipar sedan av ojämnheter ....

och gärna lite stålull så man får fram den finish som känns bra....

och sedan en försegling med soft wax  , så man får en hållbar yta och en snygg finish

här ser ni lite detaljer jag tagit fram med hjälp av stålull.....

sedan på med lite gammalt lakansväv på dynorna...
Lätt som en Plätt :)

ett bord jag fixat till på samma sätt......

lite fint blir det allt.......
jag köper alla mina saker hos DAHLIA
som även har kurser....
ni kan även se fler saker jag gjort HÄR
kramkram
Håkan
Håkan

3 kommentarer:

  1. Det bordet skulle jag gärna ge mig på med pensel i högsta hugg...Målar med chalk paint men tycker det är svårt att använda det mörka vaxet och få ett snyggt resultat.
    / RosMarie

    SvaraRadera
  2. wow, was für eine schöne umwandlung!!! liebe grüße von angie

    SvaraRadera
  3. Bonjour,

    Le rendu est magnifique ! Un très joli travail et une seconde vie pour beaucoup de meubles... Merci pour ce joli billet très instructif.

    Gros bisous ✿❀✿

    SvaraRadera